søndag 27. januar 2008

I dag har vi vært ved Mjøsas bredder å fyrt bål og drukket kakao. Været var helt fantastisk, og det var skikkelig godt å komme seg litt ut på tur.

Etter litt pakking og kakaomlaging kom vi oss ut sånn ca kvart over ett. Etter en halvtimes gåtur var vi fremme, og jeg og Sigrid gjorde klart til bål og drakk litt kakao.


Vi hadde bare ett lite problem.. Vi hadde glemt fyrstikkene hjemme! Godt for oss at det ikke var såå langt til Statoil, så der fikk jeg kjøpt både fyrstikker og lomper.


Bålmester Martin sørget for stort, flott og varmende bål der vi fikk grilla litt pølser. Nam! Det er det man kaller skikkelig søndagsmiddag ;)


Aiko og Rex storkoste seg, fikk løpt litt løs og herja en stor mengde med hverandre. Aiko elsker å være ute i snøen, det er virkelig hans rette element. Ingen tvil om det! Rex er litt mindre laget for kaldt vær, og fikk på et godt, varmt dekken etter ett par timer.


Når klokka nærma seg halv 5 gikk turen hjemover, og familien Storgata 115 var storfornøyde med turen. Vi ble enige om at vi må få kommet oss ut på en skikkelig tur snart. Jeg er med så snart min nye spesialsydde vintersovepose ankommer ;) Også må jeg vel muligens anskaffe meg noen ski også...


Aiko har vært veldig flink på innkalling i dag, selv om han noen ganger vender det døve øret til. Vi har også fått trent litt på "vent" (bli), noe han er kjempeflink på. Vi gleder oss til å begynne på dressurkurs 11 februar! Da skal vi bli en superflink ekvipasje.


Voff!

Ingen kommentarer: