torsdag 10. januar 2008

Prosjekt "Redd småfuglene"

I dag har "Familien Storgata 115" gjort sitt for å redd naturens artsmangfold.

Det hele startet med at Sigrid så gjerne ville mate småfuglene på verandaen, noe jeg synes var en særdeles dårlig idè¨. Så for meg fuglebæsj på hele verandaen, hvor koselig er det til våren liksom?
Så da kom vi fram til at vi kunne gå ut i skogen og finne ett fint sted å henge opp meisebollene, slik at fuglene skulle overleve vinteren.

Turen til Felleskjøpet ble tatt, og provianten ble innkjøpt. Prosjektet kunne starte.
Vi traska avgårde og etter mye fram og tilbake pluss endel kaving i snøen fant vi "the perfeckt spot". Midt i granskauen, med en liten åpning der vi kan sitte å beundre våre kjære fuglevenner. Etter iherdig kjemping(les klatring) fikk vi til slutt hengt opp maten i to forskjellige trær, og kunne gå derfra med god samvittighet.
Om ett par dager skal vi tilbake med fuglebok å kikkert å se om vi ser noen søte små skapninger!
Se så god mat det ble på fuglene da! Også satser vi på at ekorna holder seg laaangt unna.




Denne galningen dukka også opp på turen, noen som vet hvem det er?







Det ble til slutt 1,5 times tur på Aiko. Vi trente litt innkalling, og det gikk strålende! Godt at han endelig hadde en god dag ;) Han er en liten pubertetsgutt for tida.
Voff!




3 kommentarer:

Casanova og Linda sa...

moro moro..gjør jo ingenting med bildene...jeg stressa mye jeg og,men må bare gi opp når det ikke sammarbeider..hehe..
gleder meg til å høre mer om fugle titting;)

Anonym sa...

heihei kristine og aiko:) artig sia, hehe! syns d va veldig bra å legge ut mat til de stakkars fuglene, en god tanke
Voff fra Tina i klassn

Anonym sa...

Bra Blogg! :D Jeg var her! hah

Marius.