torsdag 29. november 2007

Årets første vinterdag


I dag våknet jeg og Aiko opp til masse snø, og begge syns verden var ganske fantastisk!


Vi hadde vår faste lufterunde rundt kvartalet på morgenen, før jeg forsvant avgårde til skolen(litt seint, men det er jo bedre enn ikke noe skole....) Under forlesningen på skolen satt jeg og drømte om årets første ordentlige vintertur på Lillehammer, og jeg innbiller meg at Aiko lå å tenkte på det samme på rommet mitt.
Da tiden kom for en lengre tur la vi avgårde mot Olympiaparken og løypene der. Sigrid hadde med seg ski og hadde vinterens første snørekjøringstur med Rex. Sørlending som jeg er mangler jeg jo langrennski, men jeg har store planer om å anskaffe meg ett par om ikke så altfor lenge.

Aiko stortrivdes med snø, og hoppet å spratt som en hjort bortover veien. Vi kan vel diskutere om han er like elegant som en hjort, men han tar det igjen med sjarm.


Vi fikk trent litt på innkalling, noe jeg syns går litt treigt om dagen. Han har vært veldig flink på det til nå, men jeg merker at han tørr å gå lengre fra meg og at jeg ikke er fullt såå interessant lenger. Så gjett om vi skal fortsette å terpe på det en stund til!
Etter 1,5 timer var vi begge slitne tilbake, og la oss rett ut i stua for en middagslur ;)

I dag har jeg fått kalender i posten av mammaen min, det var kjempekoselig.
Ellers er jeg veldig reisesjuk om dagen, og ser for meg en tur til Svalbard utpå nyåret kanskje. Det hadde vært noe det!


Voff!

Ingen kommentarer: