onsdag 28. november 2007

Bysosialisering

I dag har eier Kristine vært en flink og aktiv hundeeier. Når jeg til slutt fikk dratt meg opp av senga( leeenge etter planlagt tid..) og spist litt frokost startet vi dagen med litt repetering av det vi gjorde på kurset i går. Det var fri ved fot, sitt, dekk og bli. Jeg syns det gikk veldig bra, og Aiko blir flinkere for hver dag. Nå er det jo ganske enkelt når vi driver på hjemme uten noe forstyrrelse(annet enn en nysgjerrig Rex som gjerne også vil være med), men all trening er vel bra trening ?

Ett par timer seinere bestemte jeg og Sigrid oss for å ta med hunder og kamera på bytur. Første stopp var posten der jeg leverte en avføringprøve fra Aiko som skulle sendes til Oslo for sjekk(Lang historie, den tar vi en annen dag).

Neste stopp var biblioteket der x-antall hundebøker ble lånt. Jeg lånte ett par bøker til "meg selv" også da, pluss en bok om hekling! Gaad, jeg begynner å bli gammel... ;)

Aiko og Rex satt fint (?) på utsida sammen med Sigrid.

Turen fortsatte videre via juletreet og en statue av Anders Sandvig (Han som grunnla Maihaugen vett dere) der jeg og Aiko poserte fint.

Siste del av turen vår gikk gjennom gågata, med ett obligatorisk stopp innom dyrebutikken. Aiko syns den ene julestrømpa med hundegodter så fryktelig god ut, så han fortalte Rex at han ønska seg en sånn til jul.

Det ble endel inntrykk og opplevelser på byturen i dag, og i morgen tar vi oss nok en tur i skogen der vi liker oss aller best.

Må også tilføye at Aiko snart har lært seg å spille død på kommando.

I skrivende stund ligger Aiko rett ut på gulvet ved siden av meg og sover.

Voff!

1 kommentar:

Anonym sa...

hei å hopp:)
høres ut som du å Aiko ha kosa dokker, en heldig "liten" valp som kom til dæ vil æ påstå:) ser ut t att d kan bli begynnelsen på et langt å fint forhold;)

klæm kmo
PS! fin side;)